Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser

Her finder du vores handelsbetingelser.  Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på kontakt@lonemaj.dk eller tlf. 28490440.

Betingelser og vilkår for køb af varer hos Lone Maj

 

Ved købers godkendelse af køb hos Lone Maj på hjemmesiden www.lonemaj.dk, er køber bekendt med betingelser og vilkår for køb og accepterer disse.

Følgende betingelser og vilkår skal accepteres af kunden, før køb hos Lone Maj kan gennemføres. 

 

Generelle oplysninger

Lone Maj
CVR. nr: 40045465
Adresse: Edisonsvej 22 5000 Odense C
Email: kontakt@lonemaj.dk
Etableringsår: 2020

Priser

Alle angivne priser på nye produkter hos Lone Maj er enten inklusive 25% moms eller 5% kunstnermomsmoms. Priserne er faste og forhandles ikke. Der gives dog

mængderabatter på produkter hvor dette er angivet. Lone Maj forbeholder sig retten til at ændre i de angivne priser ved trykfejl eller skattejusteringer.

Der betales moms af alle nye varer. Dette fremgår ved checkout, samt på ordrebekræftelse og faktura.

Rabatkoder er personlige og kan kun benyttes, såfremt man har fået den/dem tilsendt pr. email, post eller kan henvise til dem i form af af dokumentation, link, screen print el.lign.

 

Betaling

Lone Maj tilbyder flere forskellige betalingsmuligheder.

Den mest sikre – og den betalingsform, vi anbefaler alle kunder – er at betale med et betalingskort. Vi modtager følgende betalingstyper:

Mobilepay
Dankort

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Der betales via sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger, der er opgivet, er korrekte.

 

3. Levering

Vores faste lave fragtpris ligger på 50 kr. for pakker sendt med GLS til dit lokale Posthus/Pakkeshop.

Ved køb over 500 kr. kan du vælge fri fragt til dit lokale Posthus/Pakkeboks.

4. Fortrydelsesret og returnering

Lone Maj giver dig 14 dages fuld fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Dvs. du skal inden for 14 dage meddele os, at du vil returnerer en eller flere produkter.

Herefter har du yderligere 14 dage til at få pakken sendt retur til os.

Meddelelsen skal gives ved at skrive til kontakt@lonemaj.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du afholder selv de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Returnerer du en intakt og ubrugt vare, kan du vælge at få byttet til noget andet eller pengene retur.

Hvis varerne ikke afhentes hos Pakkeshop eller på anden måde bliver afvist inden levering, vil pengene blive returneret, når pakken er retur hos Lone Maj.

Bemærk at udgifter til fragt afholdes af kunden i dette tilfælde, også ved “Fri levering”. 

5. Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

5.1. Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Lone Maj

Edissonvej 22

DK – 5000 Odense C
Att: Retur 

5.2. Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge den følgeseddel/returseddel som du modtog sammen med din ordre. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores returseddel.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller som brev.

6. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

7. Reklamationsret

Vi anbefaler altid at du tjekker din vare ved modtagelse, for fejl og mangler, inden du fjerner tags og smider emballagen ud. Når vi har modtaget din vare, undersøger vi fejlen og refunderer herefter pengene hurtigst muligt.

Hvis du har fundet fejl eller mangler på varen, kan du reklamere inden for rimelig tid efter du har modtaget din vare, her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt. Kontakt os på tlf. 28490440 eller på e-mail: kontakt@lonemaj.dk. Hvis du sender os en e-mail, kan du med fordel vedhæfte et eller flere billeder af den beskadigede vare. Dette vil afhjælpe den videre behandling af din reklamationssag.

Lone Maj er omfattet af den danske købelov, som stiller dig 2 års reklamationsret, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få en mangelfuld vare enten repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Lone Maj
Edissonvej 22

DK – 5000 Odence C

Att: Reklamation

tlf.: 28490440

email: kontakt@lonemaj.dk

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

8. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Lone Maj og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Indehaver af Lone Maj har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige for lonemaj.dk er Lone Maj. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Lone Maj videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Lone Maj har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Lone Maj via e-mail kontakt@lonemaj.dk

Se hele vores Privatlivspolitik og cookiepolitik.

Hvis køber vil klage over sit køb, skal denne rette henvendelse til Lone Maj på mailadressen kontakt@lonemaj.dk Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan køber indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.Alb